MY EVERYTHING

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Tuesday, March 31, 2009

Kek Batik

Akhirnya berjaya juga aku buat Kek Batik sendiri. Minta resepi drp Kak Ida, tima kasih ye Kak Ida:) Org siap buat jual aku nk mkn sendiri pun terkial-kial nak buat...Tapi tahniah buat diri sendiri berhasil juga sentuhan kali ni. Rasanya ni yg kali ke 3...sebelum ni GAGAL.
Nak kongsi jugak la resepi...mn tau kertas tu ilang boleh buat rujukan kt sini. Sape nak cuba, sila la :)

Bahan-bahannya:

  • 1 cawan gula
  • 1 cawan air
  • 1 ketul butter
  • 1 cawan milo/koko
  • 1 peket biskut marie
  • 4 biji telur
Cara membuat:
  • Cairkan mentega
  • masukkan air dah mendidih masukkan gula, milo/koko kacau hingga sebati
  • masukkan telur yang telah dipukul sambil kacau adunan
  • terus kacau hingga pekat
  • kecilkan api, masukkan biskut marie, gaul rata
  • tuang adunan ke dalam loyang...tekan hingga padat

Aku suka kalau simpan dalam peti...sedap!!!

Selamat mencuba!!!

8 comments:

naz ilyn said...

macam sedap jer... tengok pun dah tau sedap tu belum rasa lagi... yummy

mo0ney said...

slurp....gila aku teruja pg2 ni.ni semua slh hang.kasi naik nafsu mkn aku sgt.tetiba aku teringt twister kfc yg breakfast tuh.MENCABAR

Fara said...

mooney...hang ni mmg kuat mkn. tunjuk apa pn mencabar bg hang. perut cap apa aku pn tak tau...bdn kecik!!!

kak naz:) nmpak je cntik...rasa entah ler

Opie said...

fara...opie kalau buat tak pakai telor..pakai milo, biskut meri, susu & butter je...ihihihi

~ As ~ said...

wah wah wah... blh cuba ni..(maklumla aku kan x pndai masak)

Fara said...

As...cuba la. pengerasnya setupperware kek batik ...hahaha

Opie:) aah setengah org guna susu pekat kan??

roxy said...

hai...salam ziarah.

Fara said...

roxy:) salam kenal...

IKLAN