MY EVERYTHING

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Monday, March 13, 2017

Bismillah
Assalamualaikum

Akhir2 ni sy perasan selera makan macam badang
Nak diet dari 6 tahun lepas lagi tak jugak aku diet
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Pernah tau berat badan naik sampai 57.5kg kawwww!!!
Sy ni jenis yg rendang tak berbuah...kalau berat mcm tu memang ayam katik la jawabnya.
BMI memang menunjukkan obesiti kot...hahaha
Obesiti tak obesiti 
My hobbies are breakfast, lunch, and dinner...bole tambah lagi supper ๐Ÿ˜…

Tapi nasib baik berat badan ni jenis cepat naik cepat turun.
Sekarang ni kira kategori normal nk cecah ke obesiti jugak la
Lagi2 selera mcm hulk
Tak tau la kenapa
Mungkin ada bersangkut-paut dengan hormon kot
Hormon memang tengah ting tong sejak 4-5 bulan ni
Aduhai...

Takpe la kita tunggu je nanti
Kalau ada rezeki ada la....kalau tak de pun redha dah ni.
Sungguh
Tanpa redha Mu aku sakit
Menahan rasa pedihnya berdosa
Berikan sinar dalam hatiku
Saat bila Engkau terima ampunan ku
Eh lirik lagu la pulak
๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜



Wednesday, March 1, 2017

Hujan oh hujan

Assalamualaikum 
Bismillah

Cuaca sekarang ni tak menentu.
Pagi mendung, tengahari tetiba panas cheng cheng 
Macam arini pagi tadi cuaca memang cun melecun.
Apagi operasi mendobi la.
Habis semua Fara godek masuk mesin
Segala selimut, cadar, toto, kain baju, baju anak, towel...semua kasi cuci.
Siap sidai sebelum pukul 12.
Terror tak?
๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜ฌ
Pencapaian bagi surirumah tangga sepenuh masa ialah bila mana dia dapat menyelesaikan tugasan dengan tepat dan cepat.
Hambik ko perasan jap.
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Sambil dobi sambil masak
Ngam2 anak balik tadika
Semua dh settle
Itu double terror la wei walaupun kemas rumah tak sempat.
Hehehehe...


Ku sangka kan panas hingga ke petang....
Kesudahan nya 
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Ke laundrybar jugak akhirnya
๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

Hujan selebatnya!
Masa tu dh pukul 3 ptg
Tak sempat nak angkat 
Habis semuanya

Rumah kita ni tak de porch
Maklum la rumah sewa je
Ngam2 masuk kete je lepas
Takde space nk selit ampaian
Maka nya lencun semua baju

Kesudahan nya kena basuh semula then campak dalam dryer kasi putar...siap!


IKLAN