MY EVERYTHING

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Monday, February 16, 2009

Valentine Day?

HARI VALENTINE mengikut sejarah datang dari zaman pemerintah Ratu Isabella di Sepanyol…. perkataan VALENTINE diambil sempena nama Pederi besar Kristian Saint Valentine, beliau amat disayangi oleh Ratu Isabella dan juga rakyat jelata kerana beliau berjaya menumpaskan kerajaan Islam di Cordava, Sepanyol pada 14 feb (tarikh hari valentine) 270 masihi.

Kejayaan beliau begitu bermakna bagi Ratu Isabella oleh itu, 14 Feb disambut setiap tahun bagi merayakan kemenangan tersebut dengan menamakan hari valentine..

Oleh itu, jikalau anda (umat Islam) menyambut hari VALENTINE sama seperti anda bergembira dengan menumpaskan kerajaan Islam di Cordava … HANYA ALLAH SAHAJA YG LAYAK DISEMBAH…

 

Inilah email yang aku terima daripada seorang sahabat. Memang dari dulu, kini dan selamanya insyaAllah tak pernah menyambut Valentines Day. Mungkih kah dah terlewat untuk memperingati semua muslimin? Mungkin tidak kerana setiap tahun tarikh ini pasti di nanti setiap pasangan. Oleh itu, sekiranya anda meraikannya pada tahun ini, jadikan ianya yang terakhir. Dan sekiranya anda belum pernah menyambutnya jangan sesekali berniat untuk itu.

2 comments:

naz ilyn said...

salam fara...
akak tak sambut pun...

Fara said...

Fara pun tak penah sambut.

IKLAN