MY EVERYTHING

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Friday, February 13, 2009

Renung-renungkan...

KENAPA AKU DIUJI?

Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; “Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta.”(Surah Al-Ankabut ayat 2-3)
KENAPA AKU TAK DAPAT APA YG AKU IDAM-IDAMKAN?
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.”(Surah Al-Baqarah ayat 216)

KENAPA UJIAN SEBERAT INI?
“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. “(Surah Al-Baqarah ayat 286)

RASA KECEWA?
“Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yg beriman.”(Surah Al-Imran ayat 139)

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?
“Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) , dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan). “(Surah Al-Imran ayat 200 )
“Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk”(Surah Al-Baqarah ayat 45)

APA YANG AKU DAPAT DRP SEMUA INI?
“Sesungguhnya Allah telah membeli dr org2 mu’min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga utk mereka…..(Surah At-Taubah ayat 111)

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
“Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal. “ (Surah At-Taubah ayat 129)

AKU DAH TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!!
“… ..dan jgnlah kamu berputus asa drp rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yg kafir.” (Surah Yusuf ayat 12)

***Buat peringatan diri sendiri dan semua sahabat***

7 comments:

Mrs NoeL KHairuLniZa said...

thanks utk peringatan ni...btl2 membantu..
p/s: playlist baru ke? lmbatnya nak load page..

naz ilyn said...

salam...
benar-benar di uji
uji memantapkan diri
hanya DIA lebih mengerti

IbuKauthar@Salwa said...

Thanks for the entry..
sungguh it goed straight to my heart..
jazakillah ya Fara

Fara said...

alhamdulillah:) sama2 la kita ingat-mengingati ya.

Fara said...

mrs noel...
eh lambat ke nk load?? playlist dh lama letak...nape ek lambat loading??

IbuKauthar@Salwa said...

Fara bole tak kite copy & letak kat kedai kite http://ibukautharstore.blogspot.com tu?sbb kat situ ade gallery dan articles are, pastu post ni sgt kena dgn keadaan sy skrg ni..

Fara said...

Kak Salwa:) Sila la ambik...Fara tak kisah. Yg baik kita kongsi bersama kan.

IKLAN