MY EVERYTHING

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Wednesday, November 5, 2008

Wahai anakku

nyenyak tido dlm buai
kesiannya anak mama Saya batuk, muntah dan demam... Layunya mata dia.
Sedihnya hati tatkala melihat wajah anak ku ini. Selama 9 bulan engkau hadir di sisi mama dan papa, inilah kali pertama engkau demam, batuk dan muntah. Pilunya hati mama waktu itu melihat anak mama hanya baring kelesuan...tiba-tiba anak mama batuk, lalu muntah dengan banyaknya. Yang keluar hanyalah air susu...Dengarlah suara tangisan mu yang minta di bantu. Sayang, mama tahu engakau sakit...tapi tahukah engkau bahawa mama lagi sakit melihat derita mu itu. Kalau bisa di ganti, biarlah mama yang menanggungnya.
Saban malam mama dan papa berjaga menjelum kepala mu agar kurang panas itu. Dan setiap kali engkau menangis mama pun turut bersedih. Anak mama susah nak bernafas...hingus yang tersumbat di hidung mu belum pandai kau buang. Benarlah kasih papa begitu hebat untuk mu wahai anak...Papa sanggup menyedut hingus mu itu dengan mulut papa sendiri. Bayangkanlah betapa begitu kasih dan sayangnya kami pada mu.
Menanti anak ku sihat umpama beban yang terlalu berat. Doa kami untuk mu setiap saat. Ya Allah semoga anakku cepat sembuh ya Allah...Doa kami itu telah Kau makbulkan. Alhamdulillah...Amin Ya Rabbal Alamin.

4 comments:

Arif Iskandar said...

alhamdulillah putra da sihat..
kdg2kan mamaputra, tuhan nak uji kesabaran kite..tuhan nak uji daya tahan badan putra (antibodi)kuat/tidak..ternyata putra, mamaputra dan papa putra berjaya mengharungi dugaan Allah ini...Alhamdulillah...

ummiLIN said...

Kakak Nawal baru lepas demam aritu. Terpaksa le Lin EL 3 ari. Syedih wooo anak sakait, kita pun letih....

Fara, ni nk tanya soklan lain lak ni. Camne nak tukar layout blog ni kasik cantik sket ek? Lin nyer skema jer....

Fara said...

ammie Arif, Alhamdulillah...berjaya setelah penat melalui hari2 yg sedih, cewah!!

Lin,
ye ke..nawal pn demam ek?? Skg ni musim kot.

ietams said...

alololo tecian dia..
lesu je putra

IKLAN