MY EVERYTHING

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Friday, May 21, 2010

Anne Ngasri pulak kali ni


Kisah cerai artis ni dah memang biasa kita dengar. Dah ramai sangat artis kita bercerai-berai. Yang pasti ini bukan lah kemahuan mereka. Tapi mereka orang di kenali jadi apa saja cerita tentang mereka pasti ingin di ketahui peminat. Terbaru...Anne Ngasri. Kesian...wanita ini bukan sahaja cantik tetapi sangat manis apalagi mengenakan hijab. Aku suka Anne bertudung...
Usianya sebaya dengan aku tapi terpaksa melalui kepahitan alam rumah tangga di saat aku baru dalam proses meyelami dan memahami hati seorang suami. Usia perkahwinan kami yang baru menginjak ke angka 7 tahun pun masih terlalu baru bagi aku. Apatah lagi bagi perkahwinan mereka yang belum pun sampai 5 tahun. Tapi, inilah realiti hidup. Tak semua suami bersyukur punya isteri secantik Anne. Memang aku tak nafikan setiap kita mesti ada kekurangan, apa yang penting hati. Jika hati sayang...semuanya bisa di atur. Tapi kalau hati dah mula benci yang indah pun nampak buruk. Cantik di mata dan cantik di hati itu lagi cantik!!! Aku harap Anne kuat dan tabah. Inilah dugaan hidup manusia, mungkin juga dugaan buat Anne yang baru "berhijrah". Jangan putus asa dan yakin dengan kebesaran Allah.

Pada  kawan-kawan yang lain...aku berdoa agar perkahwinan semua di redhai Allah dan kekal ke akhir hayat. Begitu juga hubungan aku dan suami, moga bahagia dan kekal dengan limpah nikmat daripada yang Yang Maha Esa.


  • notakaki: jaga hubungan dengan Allah nescaya Allah jaga hubungan kamu suami isteri - inilah prinsip yang aku pegang dan selalu ingatkan suami ;)

5 comments:

cik selamah kundang said...

herm...xtau nk kata apa.aku tak kawen lg

Fara said...

cik selamah hangit : hang memang...juai mahai sangat

Ietams said...

alahaii..
rasa mcm ralat kan..
harap2 bio le anne tabah

Ku Tak Sempurna said...

tu la kaaann... rupa yg cantik bukan tiket utk bahagia...

.
.


takpe.. ada hikmah disblknya ni..

hajarus said...

Insyaallah fara... sama2 la kita berdoa untuk kebahagiaan bersama k.. ;d

moga dijauhkan dr perkara2 yang xdiinginan... Amin...

IKLAN