MY EVERYTHING

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Wednesday, October 6, 2010

Jalinan silaturrahim

Dengan nasihat yang begitu sederhana, Rasulullah saw. mengajarkan para sahabat tentang keunggulan silaturahim. Nabi saw. bersabda :-
“Siapa yang ingin diluaskan rezekinya dan dipanjangkan umurnya, hendaklah menyambung tali silaturahim.” (Muttafaq ‘alaih)

Bila terbaca ayat ni terasa macam...Alhamdulillah. Bersyukur sangat sebab silaturrahim antara keluarga dan sahabat2 baik yang nyata mahupun maya sentiasa terjalin. Dalam bulan Syawal ni, biasanya silaturrahim yang dah lama tak bersua kembali menyatu. Kita ziarah saudara mara, kawan2...semua ni semakin mengeratkan silaturrahim kan?

Terkadang saya terfikir kenapa silaturrahim tu terputus? Mesti ada puncanya, asbabnya. Apapun semua ada jawapan masing2. Apa yang penting....sambung kembali silaturrahim. Biar terlewat jangan langsung tidak.

Macam saya....kalau dah lama tak jumpa saudara mara, kawan2 dalam bulan Syawal ni lah seboleh nya saya nak jumpa. Kalau tak jumpa pun, kita akan call, paling tak pun SMS. Lagi senang kita berFB. Mudahnya jalinan silaturrahim sekarang kan? Tak ada alasan untuk tidak berhubung.


Tapi pastikan anda bersilaturrahim dengan orang yang boleh pakai. Kalau yang mendatangkan masalah, buat abis boreh jo....Erk...mcm tu ker?

No comments:

IKLAN