MY EVERYTHING

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Saturday, August 2, 2008

Adus!!!!!!


Sejak tumbuh gigi si Putra ni asyik nk menggigit je kejenya. Apa je yg di jumpa sume nk masuk mulut...Smpaikan mamanya dh naik seram ni...apa taknya hari ni je dh berapa kali mamanya menjerit kesakitan...Di gigitnya 'neneng' mana tak menjerit aku. Adus, mcm mana la nk buat ni...klu mcm ni slalu rasanya dapat ke mama ni bertahan nk menyusukan Putra ni...?

Mengikut artikel dlm majalah pa&ma..."kalau anak menggigit, jangan menjerit...tetapi beritahu dgn baik kepada bayi...sayang, jgn gigit mama, mama sakit ni..." Aku try la nk wat mcm tu...tapi sakit sangat, mcm mana tak menjerit aku. Bila aku menjerit terkejut la si Putra ni, mula la dia cebik nk nangis, cepat2 la aku pujuk...aku bgtau dia elok2 "Jangan gigit mama, mama sakit ni..." harap2 dia faham la ye.

Walau mcm mana pn mama mesti kuatkan semangat...supaya Putra dapat susu mama ni selama yang mungkin.

1 comment:

ietams said...

memang, takyah marah-marah. ckp lembut tp tegas.. mmg menjadi kat saya, my baby sampai skrg alhamdulillah tak menggigit..

IKLAN