MY EVERYTHING

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Tuesday, July 8, 2014

Susun atur: Bekas rempah

Bismillah.
Assalamualaikum.

Nak share susun atur bekas garam dan rempah. Macam ni la keadaan nya. Saya letak di sudut paling dekat dengan dapur memasak supaya mudah kerja-kerja memasak. Tak ada lah berterabur sana sini nanti.


Dalam bekas kaca tu saya letak rempah 4 sekawan. Semuanya Ikea mari. Korang pun dah tau kan. Dekat  corner shelf tu pulak garam, gula, serbuk kunyit dan chicken stock. Saya memang tak guna ajinomoto dalam masakan sebaliknya saya guna chicken stock :)
Meh kita close up sikit.

 
Yang atas tu garam dan gula
Yang bawah bekas merah chicken stock dan bekas kuning tu serbuk kunyit. Bekas-bekas ni saya guna Tupperware. Senang sebab bekas merah kuning tu dah di sediakan sudu kecik dalamnya.
 
Corner shelf tu saya beli kat Daiso. Dah tentu tentu la RM5 sahaja. Nak pasang tu kena DIY sikit sebab dorang bagi paku kecik je bukan skru. Jadi kena diy sikit supaya bole pasang skru dan drill ke dinding.

Lepas ni nak upgrade label pulak. Yang ni saya main hentam je taip guna ecxel pastu print kat A4. hehehehe.





No comments:

IKLAN