MY EVERYTHING

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Monday, January 4, 2010

Tak sanggup

Lagi 2 minggu PUTRA akan genap 2 tahun. Oh tidakkk!!!!!!!!! Belum ada kekuatan nk "melepaskan". Mungkin orang lain akan cakap...lepas ni senang la tak payah nak nyusu Putra lagi. Tapi pada aku...itu lah satu saat yang paling aku takut kehilangan. Ibu-ibu yang BF tentu faham perasan aku. Lagipun kami suami isteri dah buat keputusan nak biarkan saja Putra menyusu sampai dia sendiri yang rasa nak berhenti. TAPI...pagi ni mama aku call minta aku stop BF bila Putra dh genap 2 tahun. Ada la perkara2 dia cakap bla bla bla....Memang aku tak boleh nk stop. Aku kesian...lagipun Putra memang tak minum susu macam mama dia ;) Tak sangguuuuuuup. Aku memang tak boleh terima akal bila orang kata, anak yang menyusu lebih dari umur 2 tahun...anak tu nanti tak cerdik? Apa bukti...? Pada aku susu ibu yang terbaik so, nak bagi sampai umur anak berapa pun tak kisah. Lagi pun...aku mengenangkan betapa aku susah nak dapatkan Putra. Jalan yang terbaik ialah...jangan buat aku tertekan dan paksa aku. Mama aku nasihat suruh pegi jumpa lactation kaunselor . Hermmm...
  • notakaki: kenapa masa kau begitu pantas berlalu?

3 comments:

Ietams said...

kan..
saya pon dulu kekunun nak weaning terus..
last² sampai skrg ni still bf..kuikuikui..

Ena said...

x pe la klu camtu.. lebih baek kasi bf dr susu formula.. sementara anak masih nak & susu masih ada..

Fara said...

ita: tu la ita...biar je la.

ena: betul...FM mmg Putra xbleh.

IKLAN