MY EVERYTHING

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Thursday, November 5, 2009

Tak de maknanya...

Rasanya cita-cita nk jadi SAHM tak kan kemana...sebabnya, baru setengah hari ni aku duk rumah melayan karenah bujang senang ni dah rasa macam nak pitam. Serius...penat sangat. Aku mengemas kat sini...dia sepah kat sana. Duk sekejap tumpahkan air. Baru siap lap lantai tumpah biskut pulak. Aku duk berehat layan TV dia masuk bilik...selongkar buku2 aku pulak. Hadoiiiii. Macam nak hantar je dia ke rumah ibu. Aku masuk bilik air melepaskan hajat...berdentum pintu bilik air dia ketuk, menangis tak ingat. Aku nak sidai baju, dia menangis nak dukung...ajak deda. Macam-macam hal la. Aku hari ni sempat tenggek nasi je. Tu pun nasib baik guna rice cooker kalau tak...tak tau la. Lauk sempat beli je. Hahahahaha....macam mana nak masak kalau macam ni. Mau aku pengsan. Sempat aku membloggong ni pun sebab dia baru je kekenyangan deda...aku on aircond terus tido. Alhamdulillah...lega sikit. Ni dah separuh hari, rumah belum berkemas. Memang tak tahan la kalau tiap2 hari gini. Aku rasa aku keje lagi sedap. Balik petang je nak melayan karenah dia. Paling2 2-3 jam dia dah tido. Aku pn dapat rehat. Puas la minggu ni aku jadi surirumah sepenuh masa sebelum start keje next week. Cuti pn macam tak cuti, lagi penat adalah. Rasanya budak yang duk dgn orang memang cam tu kot. Bila mak dia ada, dia pun mula la buat perangai. Tak pe la...layan je la. Next week back to normal routine. Tapi sesekali ingat...best jugak melayan dia. Bukannya selalu dapat macam ni. Bahagia nya la kalau duk rumah je duit masuk ribu riban dalam akaun. Huhuhuhu...
  • notakaki: kalau keje nak cuti...bila cuti penat pulak.

4 comments:

siti noriza saleh said...

he he he,....klako ek...kkdg org pkr, dok kat umah tu mcm best je....tapi, bila dah dok kat umah, pergh....penatnyer mengalahkan org yg dah keje...dia nak manja2 ngn mak dialah tu...

Fara said...

siti - nak manja la tu...mama nya plak yg hangin semacam. tak tahan laaa. lotih makcik!!!

naz ilyn said...

salam... tahu takpe!!! kat umah lagi tak menang tangan ni akak ni yang sepanjang ari kat umah tuhan jerlah yang tahu...tapi itulah tanggungjawap besar hikmahnya.

Fara said...

kak naz ilyn - penat sgt kan duk rumah...tp sesekali tu best jugak.

IKLAN